Monday, April 7, 2008

minyak naik lagi

Harga petrol akan di naikan. Tetapi belum ada reaksi dari rakyat jelata.
Posted on Tuesday, April 08 @ 08:28:02 MYT by greenboc


Oleh ramlisdar

"
Kerajaan BN sedang mencuba memancing di air tenang, dengan usaha melihat reaksi rakyat dengan ura2 kerajaan BN untok menaikan harga petrol antara 30sen sehingga 50sen se liter. Kerajaan test water, maka hanya layak bagi kita memberi reaksi allergy kita dengan mengatakan TIDAK. Turun padang jika perlu untok memaklumkan pada mereka. Kami tidak bodoh. Kerajaan tidak boleh menaikan harga petrol sesuka hati.

Kerajaan BN/UMNO cuba nak lihat rakyat Malaysia ni bodoh atau tidak. Mereka rasa rata2 rakyat Malaysia ni bodoh. Sebab mereka dah beri hint nak naikan harga petrol, rakyat maseh tetap memilih mereka menerajui kerajaan Malaysia. Walaubagaimana pun maseh ada rakyat Malaysia yang bijak, ingin menolak BN. Merka ini lah yang hendak nya menjadi mata pada rakyat memastikan BN tidak memperbodohkan kita.

Cadangan BN menukar rating petrol dalam usaha mereka untok mengelabui mata rakyat amat jelas sekali. Sekarang rating yang di guna pakai ialah RON92 dan RON97. Tetapi dalam usaha untok mrnaikan harga petrol, maka BN akan menukarkan dan menggunakan rating baru ia itu RON95 dan RON99. Dengan menukarkan RON ini maka rakyat akan di paksa membayar harga lebeh. Sebenarnya kita tak perlukan tambahan RON tersebut. Tambahan RON itu hanya pretext untok menipu dengan menaikan harga petrol.

Rakyat perlu protes sebelum harga petrol di naikan. Mohon rakan2 email atau poskan jeritan hati yang menentang kenaikan harga petrol ini ke lain2 blog, website etc, termasok website rakan2 non Malay. agar ada kesedaran dan menentang kenaikan harga petrol ini."

No comments: